2010-05-02

sista skiddagen gjord

Tänkte sammanfatta lite vad jag har haft för mig de senaste dagarna.
I torsdags gjorde jag min sista skiddag for the season, snön var helt hopplöst mjukt å slaskig så jag satt mest å kollade på pistilen som var i Ramis då.
Riktigt galet hopp å corner!!!
Är helt fascinerad över att folk vågar hoppa på såna, själv håller jag mig till blåline å gör straight air :P det är typ min nivå haha.

På fredag var finalen i pistilen men den missade jag för jag satt och körde de dryga 80 milen som det är mellan funäsdalen å luleå.
På vägen såg vi en påfågel(vet inte om det var det men det var likt iaf) fick sakta ner för en björn å stanna för några renar. Väldigt exotiskt eller inte renarna kanske, de brukar jag se här uppe i norr.

Iaf på fredag kväll när jag kom hem så gick jag å mamma ner till majbrasan å träffade lite bybor å sen gick vi hem till några grannar och åt kladdkaka, var helt slut så blev en tidig kväll.

På lördag bytte jag å pappa däck på min bil, eller jag bytte å han var med för å lära mig, annars hände inte så mycket på lördag eller tog en sväng in å handlade ägg till morsan för på kvällen kom faster å Börje hit på middag.
Det var skoj att träffa de:)
Sen var det ju såklart körslaget....vilka vann????? ORSA!!!!!
Min fasta punkt i snart 2 år men nu är det snart slut:(
Iaf så efter körslaget såg jag den här filmen



Det var en helt okej film som var rolig bitvis åsså men inget jag tycker man behöver lägga ner pengar för att se.

Idag for jag in till Coop Arena för det var Idolaudition där å jag tänkte men det kan vara kul å va publik, kollade på internet å det skulle vara saker som hände hela tiden å ett riktigt fullspäckat program.
Det var det inte, det var assegt men det var kul å se Mariette från förra året iaf, hon e grym den tjejen!!!!

Jag åkte hem rätt tidigt var hemma vid 12 tror jag så då såg jag systrar i jeans andra sommaren



Den är verkligen inte lika bra som boken, men skoj att ha sett den när jag har läst böckerna å sett 1:an

Nu sitter jag här och väntar på Cissa för vi ska in till stan å se Flickan från Ovan

Hoppas ni får en bra kväll//punkjibberhippie

1 kommentar:

  1. jag såg körslaget idag :P typ samtidigt som du skickade smset

    SvaraRadera