2010-09-05

mitt paradis på jorden

Jag har skrivit om låten mitt paradis på jorden från filmen kogänget:P

Det finns en plats
skön som en dröm
Nånstans där himmeln speglar sig i den skimrande snön
Bort från en storstad,
ett fjäll i väst
I mitt paradis på jorden trivs jag bäst
Allting är vitt
livet är mitt
att finna dess like i en storstad, är inte lönt
Ja livet är enkelt
och långt ifrån stress
I mitt paradis på jorden trivs jag bäst

snöflingorna dansar, de ramlar ner från himlen
liftarna brummar en lugn melodi
Till och med danskarna glider ner,
På afterskin kan man softa ner
I mitt paradis där råder harmoni

Vänner jag svär
har du nånsin vart där
Du vet jag har rätt, för denna kläpp har allt man begär
Det ända som saknas, det är du, bli min gäst
I mitt paradis på jorden trivs jag bäst

Besök oss, jag lovar
att du nog blir fäst
I mitt paradis på jorden trivs jag bäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar