2011-06-05

vad ska jag bli när jag blir stor?

Ska jag bli en kulturanalytiker?
Kulturanalysprogrammet handlar om det kulturellas betydelse i samhället. Du lär dig hur människors värderingar inverkar på deras möjligheter att förstå och samarbeta med varandra och blir expert på hur kulturella mönster och gemenskaper bildas och förändras och vilka möjligheter och hinder de utgör för demokratiska arbets- och samlevnadsformer. Du får kunskaper i konflikthantering, gruppdynamik, hur man skapar och leder projekt och realiserar mångfald och jämställdhet i organisationer.
Verkar grymt intressant och skulle säkert vara riktigt utvecklande men jag vet inte?

Ska jag fortsätta säsonga eller satsa på att hitta ett jobb och få uppehållstillstånd down under?
Jag älskar ju det landet och skulle verkligen verkligen vilja bo där, men skulle jag klara av att bara lämna tryggheten och FLYTTA dit?
Jag vet inte är inte säker på det iaf, lämna släkt och vänner här hemma skulle kanske ta död på mig för vad är man utan de man älskar?

De senaste månaderna har lågstadielärare tagit upp min hjärna mer och mer.
Jag som har tänkt att det inte är något för mig men jag älskar barn och i skidskolan är det den åldern som jag mest tyckt om att ha.
Så varför inte byta in backen mot ett klassrum, skidorna mot böcker, plogen mot skriva läsa räkna och liften mot en whiteboard? Ja varför inte?
Det är ju inte så stor skillnad det är same same but different!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar