2011-06-08

the colour is brown

Idag har jag blivit några nyanser brunare:D
Det tog mig emot att gå in vill njuta av varje sekund av solen den sista lediga tiden men kände att jag började bli yr och få ont i huvudet så kände att det var smartast att dra mig tillbaka ett tag.

En grej som jag funderat på lite är skolavslutningar.
På många ställen så firas studenterna en egen dag, då har antingen alla andra slutat eller vanlig skola som är lätt att ta sig ledig från.
Så är det inte i Luleå alla slutar SAMMA dag förutom årskurs 1 och 2 på gymnasiet.
Det är egentligen helt värdelöst för väldigt många har ju en student som de vill fira men då måste de antingen missa utspringet eller hoppa över sin skolavslutning.
Det är nog inte så kul för den som går ut 9:an eller har sin allra första skolavslutning.
Nä där tycker jag allt att kommunen ska tänka om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar