2011-06-15

in love with a city

Senaste numret av vagabond inhandlades idag.
Det som gjorde att jag inte kunde motstå det här numret var att det på framsidan stod:
Fullt ös down under - guide till 24 timmar i Melbourne
Läste artikeln men stod väl inget speciellt egentligen, sen läste jag en krönika lite längre fram i tidningen.
Krönikan är skriven av Karin Wallén och jag är helt imponerad av hur hon lyckas få till orden till meningar som prickar mitt i prick.
Krönikan heter gifta på låtsas och handlar om när man blir helt förälskad i en stad.
Den finns att läsa i sin helhet på Vagabonds hemsida

"staden som istället slår på charmen och bestämmer sig för att förföra dig ordentligt. Den börjar kanske lite försiktigt. Tar emot dig med ett artigt handslag som liksom råkar hänga sig kvar en stund och övergå i en utforskande smekning med tummen. Innan du vet ordet av har du känt ett litet språng i hjärttrakten och är vidöppen, mottaglig och törstande efter mer"

"Det dröjer inte länge innan du går omkring och dumflinar av ren och skär lycka över att vara här. Den här staden får dig att känna dig utvald, trots att du säkert är en av miljoner som den förfört genom åren."

"För det är väl klart att man kan kära ner sig i en stad. Men det är en sak att bli betuttad, och en annan att känna med hela kroppen att det är här jag borde leva."

Det fick verkligen staden som börjar på M och slutar på elbourne mig att känna.
Im in love Im in love and I cant get enough......
Någon gång ska jag bo i den staden eller i en förort iaf, det känns inte som att jag har något större val om jag ska bli 1000 % hel så måste jag flytta dit!
Men så länge så trivs jag bra i Sverige och har lagt mitt och Melbournes förhållande på is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar