2010-08-29

Jag vill vara student!

Jag är avundsjuk på alla som börjar plugga nu, på alla som flyttar hemifrån till en ny stad. Som ska bli nollade några dagar och får nya vänner.
På alla som om några månader börjar känna att den nya staden är hemma, på alla som då går på lektioner och föreläsningar, på alla som sitter instängd i sitt studentrum och pluggar eller pluggar på studentbiblioteket med de andra i klassen.
På alla som har tentaperioder och studentfester, på alla som äter nudlar för att de inte har några pengar kvar i slutet på månaden.
Jag vill vara student!!! Umeå? Linköping? Uppsala? Lund? Karlstad? Whatever!!!
JAG VILL VARA EN STUDENT!!!!
Om 1 år eller 2 år ska jag vara det å jag ska verkligen njuta hela tiden!!!
Även när jag sitter med huvudet djupt nere i böckerna och stresspluggar dagen före en tenta så kommer jag njuta!!

1 kommentar: