2010-10-10

Framme i Australia

Nu kommer min forsta uppdatering fran andra sidan jorden.
Som ni har vantat va? Haha skoja:P

Flygresan gick bra, var lite segt bara for jag kunde inte sova.
Jag menar, nar vi lyfte fran Arlanda sa var det ju dag men efter maten slackte de ner for det var natt men da var jag ju inte trott for det var ju bara eftermiddag egentligen.
Efter mellanlandningen i Bangkok som blev 1 h och 20 min langre an den skulle sa var det dags att hoppa pa flyget som skulle ta mig till Melbournes airport a da kunde jag inte sova heller for da var det ljust for det var ju dag fast det var natt:S
Ja men ni fattar, tur iaf att det pa varje plats fanns egen tv sa man kunde sjalv valja vilka filmer, tvserier eller spel som man ville fordriva tiden med:)

Vid 22 pa kvallen Aus tid, alltsa 13.00 svensk tid sa landa vi och da var det dags for den omtalade kontrollen pa flygplatsen.
Den kontrollen som jag har fruktat sa mycket for, men allt vad som ar sagt var sa sjukt overdrivet, visst det tog tid men det var verkligen ingenting som man behover oroa sig for.
Nar jag till slut hade tagit mig igenom allt sa var Danne dar och motte mig och vi for hem till honom.
Behover jag saga att jag var ratt trott och gick och la mig ratt snabbt?

I lordags tog vi det mest lungt, gick omkring i omradet dar de bor och for in till ett shoppingcenter dar jag kopte flipflop, annars var vi bara i huset a tog det lungt.

Idag akte vi in till Melbourne, besokte den svenska kyrkan, som ar ett samlingsstalle for folk fran norden och de salde svenska grejer. Vad sags om Ekstroms, Abbas fiskbullar, dalahastar, Ica kuriren och MARABOU CHOKLADKAKOR, da vet jag vart jag ska om jag far marabou abstinens:P
Efter det sa gick vi runt i Melbourne botanical gardens och det fanns ratt mycket haftiga vaxter dar kan jag avsloja:P
Resten av tiden vandrade vi runt pa stan, gick pa en valdigt stor marknad och lite sant.

Nu undrar ni sakert om jag har jetlag? men na det kanns inte sa, visst jag ar lite trott men det e jag ju hemma med men annars kanns det val inget direkt, sa det ar skont:)

Hoppas ni har det bra dar hemma och kom ihag att jag blir glad for en liten kommentar :P

4 kommentarer:

  1. Vad bra att resan verkar ha gått bra än så länge :) ser fram emot kommande uppdateringar ;)

    SvaraRadera
  2. Kul att ha fått reda på att du har en blogg.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad bra att allt gick bra!! =) och bara så du vet har det kommit snö hemma! puss

    SvaraRadera