2010-10-16

australiens fjallvarld

Nu ar vi tillbaka efter nagra dagar i fjallvarlden.
Vi bodde i falls creek, skidorten dar Danne jobbar som ski instructor.
Sen gjorde vi smaturer darifran, det var jatte fint daruppe.
Synd bara att det regnade och regnade och regnade.
Men vet ni vad???
Vi fick se kangrur:)
Vad fina de var men de var for snabba for att jag skulle hinna ta upp kameran och ta lite pictures.

Idag akte vi till Ballarat och var pa en blandning mellan westernfarm och jamtli fast med australiens historia.
Det var jatte haftigt att vandra omkring dar och prova pa lite allt mojligt gammaldags.

Vi har bestamt oss for att inte aka upp langs ostkusten utan gora lite andra resor istallet men jag kommer uppdatera er om det allt eftersom vi gor det :)

Ha det sa bra dar hemma sa lange

//Frida

4 kommentarer:

  1. WHAT!!! ÖSTKUSTEN ÄR BÄST!!! OCH KUUUL:X

    SvaraRadera
  2. skådade jag en koala på bilden nedanför....:( kan du inte smuggla med en sån till mig?

    SvaraRadera
  3. Och jag vill att du har med dig en bra karta hem där det är inprickat var du har varit

    SvaraRadera
  4. Moa : Det tvivlar jag inte en sekund på men något måste jag ju ha kvar att uppleva nästa gång jag kommer hit, för jag kommer åka tillbaka!!!

    Jossan: Japp det var en koala men tyvär så är jag inte så bra trädklättrare så jag kan ta ner en till dig.

    Mamma: Jag ska nog kunna leta upp var jag har varit och visa dig på en karta när jag kommer hem

    SvaraRadera