2011-07-31

Let your body decide where you want to go

Igår mötte jag upp Malin å Marcus i Piteå och fick en liten dos festivalliv.
Käka lite tacos och åka karusell innan det var dags för Maggio att få igång publiken från scenen.
Vi stod långt bak, såg i princip nada och basen var för hög så man hörde knappt vad hon sjöng men jag hade ändå en bra konsert upplevelse för en konsert blir alltid bra om man kan texterna.

"Det här är värt att dö för jag tror mitt hjärta blöder..."

Efter att Maggio tillslut fått igång publiken med jag kommer så kliver hon av scenen och platsen framför scenen blir snabbt tom på folk, bara några enstaka som står kvar för att ha bra plats på the ark, vi går fram och ställer oss vid andra staketraden för det är alltid skönare att luta sig mot ett staket än att bli knuffad hit och dit.
Jag hade tänkt att hoppa över att se Carolina Wallin Perrez som lirade inne i kyrkan för att lyckas behålla min plats men jag kunde inte, mitt hjärta ville verkligen höra utan dina andetag så jag drog dit, det fick bära eller brista.
Och vilket gig hon bjöd på, det var så gemytligt och nära och mäktigt, hade riktigt svårt att hålla tårarna innanför ögonen under hela konserten för att inte tala om när hon sen drog igång med utan dina andetag... det träffade mitt i prick.

"Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor, jag kan inte ens stå när du inte ser på..."

När låten slutade gick jag tillbaka till Malin vid staketet och det hade blivit rätt mycket mer folk kan jag erkänna men inte så många som jag trodde det skulle vara så det gick bra att ta sig fram.
The ark drog igång och det var hur mäktigt som helst, väldigt sorgligt att det var slutet på deras karriär som the ark.
Har sett de 3 gånger och det går inte att med ord beskriva med ord hur grymma de är som liveband, annars brukar jag inte lyssna så mycket på deras musik men live.....där är de verkligen kungar<3

"Let your body decide where you want to go...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar