2011-05-04

fundering

När man är hemma och är sjuk och inte har orken att göra något så är det lätt att börja tänka.

Det som har åkt runt i min hjärna idag är hur mycket som påverkat att jag har blivit den jag är. Hur mycket betydelse har det att jag är född i den lilla staden högt upp i det där landet i norr. Klart det har en stor betydelse men hur stor egentligen?
Om jag tex hade varit uppvuxen i queensland australia eller sydafrika, grönland eller mexico hur hade jag varit då?
Det hade ju fortfarande varit jag men omgivningen hade nog format mig på annat sätt så att sidor jag inte vet att jag har inom mig hade blivit starkare och vissa av mina starka sidor hade blivit dolda.
Tänk om jag hade födds i Indien då tror jag att jag skulle dansat, älskar Indisk dans. Det ser riktigt roligt ut.
Hade jag varit uppvuxen i grekland hade jag nog också dansat för det är jätte skoj att dansa deras folkdans OPA!
I brasilien hade jag nog också dansat kanske samba? Vem vet?
Så dans hade jag nog sysslat med vart jag än hade bott eller?
Det kan jag såklart inte veta
Hade jag bott på hawaii hade ju såklart fått avstå skidåkningen men skulle jag då känna att jag skulle saknade något i mitt liv?
Då kanske jag hade varit en surfbrud istället och gått omkring där med surfbrädan underarmen med holahola kjol och druckit paraply drinkar.
Om jag hade varit uppvuxen i en liten by mitt ute i ödemarken i afrika eller i ett land med förtryck hur hade jag varit som person?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar