2010-11-07

surfing och puffing billy

Saturday:
I lördags åkte vi ut till Torquay för surfing stod på schemat.
Det gick ju som det gick men roligt var det.
Förutom att ögonen sved konstant, jag började må illa av allt saltvatten jag fått i mig och fick brädan i huvudet flera gånger när jag ramlade, men förutom det så var det riktigt riktigt skoj.
Men jag föredrar bräda på snö framför bräda på vatten, men ingen blir väl förvånad?
Efter att vi surfat klart vandrade vi runt i lite outletsurfbutiker, behöver jag säga att det blev lite shopping?

Eftersom att jag inte ville att min kamera skulle ligga obevakad på stranden när vi var i vattnet så var det här den enda bilden som togs av mig när vi skulle surfa


När vi var tillbaka så var det snabba ryck att fixa sig för då skulle alla ut och käka och när jag såg att det fanns känguru på menyn så var jag ju tvungen att testa:P

Sunday:
Idag åkte vi utanför Melbourne åt andra hållet från där Daniel bor.
Puffing Billy och birds feeding stod på schemat.

Puffing Billy är ett riktigt gammalt tåg som är en stor turist attraktion.


Fin bild som Danne tog


Jag matar en kakadua


Nu har jag verkligen inte länge kvar här, imorgon tänkte jag åka in till Melbourne en sista gång och shoppa med mig lite prylar som ska få åka med till Sverige:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar