2011-12-13

Lucia är det namn jag bär som ljusets drottning står jag här

Så mörk är natten i midvintertid men se då nalkas Lucia
Hon kommer den goda med ljuset hit, hon kommer med hälsning om julefrid
Hon kommer med ljus i sin krona!

Lucia idag då, fast det började egentligen i fredags med att se kröningen i kyrkan.
Igår hade vi lussefika så vi var närmare 20 pers hos oss så det var väldans trevligt.
Klantfrida som jag var så krossade jag en glasburk full med saffransskorpor menmen det är sånt som händer.
Idag har jag varit upp till skolan här i byn och sett barnens luciatåg, får se om vi kommer oss iväg till gammelstan ikväll för att se ett till Luciatåg.
Jaa jag älskar Lucia det är så myyys:)

Clementiner:)

Mums knäck:)

En kula i granen på stan

Lucia kröning

Mitt julfönster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar