2010-07-27

Skräckfilm

Vilket jäkla åskväder det var imorse.
I vanliga fall är jag inte alls rädd för åskan, jag gillar den faktiskt, det är ju jätte mysigt:)
Men idag när jag stod å spola i lossningen, ett ställe som faktiskt är lite otäckt med sina skumma ljud, äckliga beslyning och att det inte är någon täckning på mobilen där gör inte saken bättre!
Att bli instängd där hade nog varit min största mardröm I guess!!
Iaf så var jag och spolade där imorse, Sami var å spolade på ett annat ställe, undertiden så var det värsta åskan utanför, klart jag hörde lite buller åsånt men annars tänkte jag inte mer på det förrän allt blev dark, alla lampor slocknade och jag fick panik, var livrädd verkligen!! Men började gå mot dörren som var alldeles för långt bort å när jag nästan var framme så kom ljuset tillbaka PUST då kunde jag andas igen.
Men då kom jag att tänka på morsan å farsan som låg i ett tält ute i skärgården vid Råneå någonstans så blev ju såklart orolig för de men när åskan hade dragit vidare så ringde jag mamma å de låg i tältet å väntade på att den skulle dra vidare där också å nu e de hemma:) de åkte hem 2 dar tidigare än planerat.
Bra det för i sånt väder vill jag inte ha de ute till havs.
Slutet gott allting gott och jag fick en ide´ till ett skräckfilmsmanus!

Synopsis!
Plats: Lossningen
Personer: ca 5 stycken (varför det nu skulle vara 5 där inne har jag ingen aning om)
Handling: Åskan dundrar utanför, det blir helt dark å strömmen kommer aldrig tillbaka samtidigt går dörren i lås och ingen kommer ut. Finns ingen som vet att det är folk på lossningen och utan täckning på mobilen finns det inget att göra förutom att vänta och hoppas på att någon kommer dit och räddar de.
Tiden tickar sakta fram och hungern blir allt större.
Hur långt är vi människor villiga att gå för att mätta den?

2 kommentarer:

  1. haha, ujuj det där lät ju värre än på mitt jobb. När åskan kom igång gick vi inomhus och drack kaffe istället ;) Det var nog det största åskväder jag varit med om i Luleå vad jag kan minnas..!

    SvaraRadera
  2. haha ja det var ju lite skillnad:P

    SvaraRadera