2010-07-12

Pajala

Efter jag slutade jobba i fredags åkte jag hem å packade, efter ett tag kom päronen hem å farsan ropar att de har köpt jordgubbar så det finns i köket om jag vill ha men jag får bara ta 2 för det måste räcka i helgen, när jag kommer in i köket börjar jag asgarva för det var inte lite jordgubbar de hade köpt, det var drygt 15 liter!!
Åh jag fråga han vadå bara 2 å han sa ja 2 kartonger XDXD haha det var skoj:)

Iaf så när jag hade packat klart så drog vi iväg upp till Pajala, vi hade en lugn kväll, vandrade runt på byn lite å när vi kom tillbaka in började vi spela M.I.G å spelade det till klockan var närmare 01.00 skojskoj

På lördag åkte pappa å faster till finland för å hälsa på några släktingar men jag mamma å kusin åkte först till farmor å farfars grav å plantera en blomma å sen åkte vi in till marknaden å gick runt lite å sen kl.14 såg vi Rajrajband haha:P där träffa jag Ida å några till så de var skoj, sen gick jag å morsan å kollade på Elinas konstutställning, det var häftiga grejer å extra skoj var att hon var där just då, lekte med Elina rätt mycket när vi var små men sen farfars begravning har jag inte träffat henne å det är snart 6 år sen.
Så det var skoj å ses:)

På eftermiddagen åkte vi till Sattajärvi för pappa skulle röja sly på våran mark så jag å morsan drog till Ida, Ellen å Agnes, det var skoj för de har jag ju inte heller träffat på flera år eller Ida träffa jag i Luleå för drygt 1 år sedan men det är ju också längesen:/

När vi kom tillbaka till Pajala så tänkte vi käka på buffe´n på hotellet men det visar sig att det bara är öppet mån-fre så då bestämde vi oss för att äta den Thailändska buffe´n men den hade de plockat in så vi gick till Smedjan för de har ju ändå käk men när vi kommer dit 5 över 8 så säger de att de har stängt köket kl 8 så det enda som är öppet är Frasses, Sibylla å Pizzeria, jävla skit håla tänkte jag men pizzerian får det bli:(

Senare på kvällen så var det utgång med Ida å nån kompis till henne, Ellen var också där, svindyrt inträde men roligt hade jag :)
Gick ut en sväng å satt å prata med Elina också men sen började de andra efterlysa mig så jag fick gå in igen eller ut men innanför grindarna....eeeh ja ni fattar:P
När placet stängde var kl 03.00 så då kom pappa å hämta mig körde ända till Satta å dumpade av en polare till honom å när vi körde hem strax före 4 så var det hur fint som helst ville inte gå å sova, har nog aldrig varit med om en så fin morgon, men det blev sängen i några timmar å på söndag packade vi ur lägenheten å sen gick jag med Elina en stund på marknaden innan det var dags att åka hem.

Söndag kväll när jag var hemma igen kom Linnea å Josse hit å vi grillade å kollade på fotboll så det var skojskoj:)

1 kommentar:

  1. Det är bra att du hade det kul i Pajala :-)
    Ser med spänning fram emot när du berättar om dina kompisar på SSAB, Hahaha!!
    Nu går jag och äter en päronsplitt och viftar med tårna lite granna så inte grannarna tycker jag är lat på semestern :-)
    //Jan Banan

    SvaraRadera